2014. július 29., kedd

Ima


Az autóban Kolompos CD-t hallgattunk (legalább 300-szor hallgattuk már) és az egyik számban a következőt éneklik: "Megsegít az Isten, csak jól imádkozzál." 
Így hát hazaérve elérkezett a pillanat, amikor újabb kérdést kaptam vallásgyakorlás témában. Nagyon nem vagyok jártas ebben, szóval elég felkészületlenül ért a dolog, de csak belebonyolódtunk.

- Anya, az emberek hogy imádkoznak?
- Így összeteszik a két tenyerüket, és közben elmondják Istennek, hogy mit szeretnének.
- És Isten válaszol??? Lehet hallani a hangját? - csodálkozik elkerekedett szemekkel.
- Neeem, nem hallani a hangját, csak az emberek elmondják amit akarnak, ő meg közben hallgat. És ez sok embernek segít.
- Értem. Akkor kipróbálom! 
Azzal összekulcsolta a kezét és jó hangosan belekezdett:
- Isten! Nagyon szeretnék egy igazi kisnyuszit! ...Így jó lesz? 
- Hááát, nem biztos, hogy ilyen kérésekkel foglalkozik. (és közben alig bírtam ki, hogy ne nevessem el magam) Tudod nagyon sok ember van a világon és egyszerre sokan szoktak imádkozni, szóval nem biztos, hogy mindent meghall. És azért ennél nagyobb problémákkal is szoktak hozzá fordulni.
- Aha. Értem. Akkor kérek valami mást. (Azzal újra összerakta a tenyerét és belekezdett)
- Isten! Azt szeretném, ha az emberek soha nem halnának meg! ...Ez már jó? - fordul felém. És mikor teljesíti? - kérdezi izgatottan.
- Háááát, ezt biztosan nem tudja teljesíteni. - mosolyodtam el.
- Miért nem??? - kérdezi csalódottan. Akkor mit tud???

Ezután felsoroltam pár szituációt, amiben lehet, hogy Isten segített. Igyekeztem nem lerombolni az 5 éves kis fejében élő világképet, és talán feldolgozza, hogy örök élet nincs, de azért még nyuszija lehet az életben. Csak a megfelelő misztikus személytől kell kérni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése